Paszporciki do kontroli

  • 6 października 2014
  • 0
Właśnie przeczytałem w lokalnej prasie, iż Singapur jest na piątej pozycji na świecie jeśli chodzi o atrakcyjność posiadanego paszportu. Co rozumiemy przez atrakcyjność paszportu? Mianowicie ile otwiera drzwi, a ściślej mówiąc do ilu krajów możemy podróżować bez wizowo.

Lotnisko Changi, Singapur, zdjęcie besudesuabroad.com


Jest to niewątpliwie dobry wynik rzekłbym. Na pierwszym miejscu oczywiście mamy USA oraz  Wielką Brytanię, ale to chyba nikogo nie dziwi prawda?

Oczywiście nie byłbym sobą, gdym po usłyszeniu wieści wielkiej treści nie poszukał jak wygląda dla porównania Polska w zestawieniu do Singapuru w tej kwestii. Zatem doszukałem się źródła raportu opracowanego przez Henley & Partners i poprosiłem ich o podanie mi całego zestawienia hitów paszportowych na ten rok koncertowy. Zobaczcie sami w tabeli poniżej jak to wygląda w stosunku do naszego kraju.

Paszport Republiki Singapuru

Czy jest to wynik imponujący w porównaniu z malutkim Singapurem? Raczej osobiście nie sądzę, aby tak było, aczkolwiek względną krytykę podanego wyniku zostawiam dla waszej oceny.

Dobre dla mnie osobiście jest głównie to, że większość krajów w południowo-wschodniej Azji stoi dla nas bezwizowym zaproszeniem. Jak dla mnie i mojej rodziny, to przyznam, iż ułatwiło nam to podróżowanie do wielu miejsc... niemniej medal ma zawsze dwie strony.

Wynik powinien być lepszy, moim skromnym zdaniem. Choćby podróżowanie do USA to jakiś żart w bardzo złym tonie. Dlaczego? To już na inną opowieść.

Reasumując. Jak łatwo zauważyć poziom bezpieczeństwa wewnętrznego, jak i hipotetyczne zagrożenia militarne dla innych krajów oraz niebezpieczeństwo zalania falą imigracji ich przez obywateli Singapuru stawia ten kraj na tym samym poziomie co Szwajcaria. Mała czerwona kropka na mapie ma bardzo wysoki margines zaufania. Brawo!

Ile furtek otwiera nam nasz paszport?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz